FAQ
 
HANDLEIDING
 
Ik kan de handleiding niet openen.
U hebt de Adobe Reader® nodig, welke u hier kunt downloaden.
 
INLOGGEN
 
Hoe moet ik inloggen?
Klik rechtsboven op de pagina op INLOGGEN, vul Gebruikersnaam en Wachtwoord in.
Klik op Log In. 
Waarom moet ik soms opnieuw inloggen?
Om veiligheidsredenen is in IBS een Time-Out van 10 minuten ingebouwd. Dat betekent dat IBS zich automatisch afmeldt, als u ingelogd bent, maar gedurende 10 minuten het programma niet hebt gebruikt. Na de Time-Out kunt u zich eenvoudig opnieuw aanmelden om uw werkzaamheden met betrekking tot de bestelling te hervatten.
 
Ik wil mijn wachtwoord wijzigen.
Klik rechtsboven op de pagina op INLOGGEN, U kunt hier uw wachtwoord wijzigen, of een nieuw aanvragen als u uw huidige wachtwoord bent vergeten.
! Let op dat u uw collega's altijd direct op de hoogte stelt van het nieuwe wachtwoord!
 
Mijn wachtwoord is geblokkeerd.
U hebt waarschijnlijk per ongeluk het wachtwoord meerdere keren verkeerd ingetypt.
Uit veiligheidsoverwegingen wordt uw wachtwoord dan automatisch geblokkeerd.
Neem contact met ons op, wij kunnen uw account voor u vrijschakelen.
 
Ik heb nog geen wachtwoord.
Neem contact met ons op, wij kunnen voor u een account aanmaken.
 
MAALTIJDGEBRUIKEROVERZICHT
 
Ik zie niet alle maaltijdgebruikers in het overzicht.
Het overzicht biedt ruimte voor 12 regels. Als u meer regels hebt aangemaakt kunt u
bladeren tussen de pagina’s, onderaan het overzicht (1 2 3 4 .. >>)
 
Hoe moet ik een maaltijdgebruiker toevoegen?
Voer in de onderste lege regel de gegevens in en klik op het pictogram rechts van de regel.
 
Hoe kan ik maaltijdgebruikers in het overzicht bewerken?
Klik op de button met de pen, rechts van de regel, voer de wijzigingen in en klik op de button
met de diskette, om te annuleren klik op de button met de rode cirkel.
Om te verwijderen klikt u op de button met het rode kruisje.
 
Wat betekent een rood uitroeptekentje bij een maaltijdgebruiker?
Het minimum (5) aantal A la Carte maaltijden is hier niet behaald.
Open deze regel nogmaals om het aantal aan te passen.
 
Hoe kan ik het overzicht sorteren?
Klik op de naam van de gewenste sorteerkolom, bijv. Naam of Plaats
2x klikken resulteert in aflopende sorteervolgorde.
 
BESTELLING INVOEREN
 
Hoe moet ik een bestelling voor een maaltijdgebruiker invoeren?
 - A la Carte bestelling: Klik op de naam van de betreffende maaltijdgebruiker, het invulscherm voor de A la Carte bestelling verschijnt. Voer per regel het gewenste artikelnummer in en bewaar de gegevens met een muisklik op de button met de diskette.
 - Een standaarddoos kunt u bij de maaltijdgebruiker aansluitend aan de A la Carte bestelling
invoeren via de gele button Selectie standaarddoos, of u kunt ook alle benodigde
standaardartikelen verzamelen en achteraf via eenzelfde button rechtsboven het Overzicht
invoeren. Alleen die standaarddoos die u in het A la Carte scherm invult, wordt op het overzicht gekoppeld aan de maaltijdgebruiker.
! Sluit het bestelscherm met de button met het groene vinkje.
 
BESTELLING VERZENDEN
 
Wat betekent ‘Bij minimaal 1 maaltijdgebruiker is een order ingevoerd met minder dan het minimum aantal artikelen?  
U hebt bij minimaal 1 maaltijdgebruiker minder dan 5 A la Carte artikelen ingevoerd. Voor die regel staat een rood uitroeptekentje. U dient dit aan te passen, alvorens te kunnen verzenden.
 
Wat betekent ‘Minimale bestelwaarde is niet bereikt, neem a.u.b. kennis van de leveringsvoorwaarden.
De leveringsvoorwaarden vermelden een minimale bestelwaarde op de totale bestelling,
om voor franco levering in aanmerking te komen. Er wordt een waarschuwing getoond
als u deze minimale bestelwaarde niet hebt bereikt. U kunt er nu nog voor kiezen de
bestelling aan te passen.
 
Hoe kan ik de bestelling bekijken?
Klik naast Overzicht op het tabblad Bestelling. Voer de gewenste leverdatum in en
klik op het pictogram van de printer. Bekijk het overzicht en druk het desgewenst af.
 
Hoe moet ik de bestelling verzenden?
Vul de gewenste leverdatum in (NB houdt u wel rekening met de vaste bezorgdagen die met u zijn overeengekomen?). U kunt desgewenst uw referentie invullen in het vak Opmerking bij bestelling. Klik vervolgens op de button Bestelling afsluiten.
Klik op OK, uw bestelling wordt naar apetito verzonden (en alle bestelregels worden nu geleegd!)
 
Kan ik een reeds verzonden bestelling nog veranderen?
Het is niet mogelijk om een verzonden bestelling te veranderen. U kunt wel een nabestelling doen voor de aanvullende artikelen. Voor het verzoek om een (deel van een) bestelling te annuleren kunt u contact met ons opnemen.